Peugeot 508SW

PEUGEOT hæver barren med ny ambitiøs 508 SW


Blot få måneder efter afsløringen af den nye 508 er PEUGEOT klar med de første fotos af SW-versionen. Der er tale om en gennemgribende ændring. Den nye PEUGEOT 508 SW bryder med de eksisterende designkoder for stationcars i D-segmentet og har i stedet hentet inspiration fra shooting brake-universet. Designet er skarpt med en lavtliggende hoftelinje, og der er opnået en perfekt balance mellem sporty elegance og funktionalitet med rummelig passagerplads og et generøst bagagerum.

Den nye 508 SW er udstyret med den nyeste generation af PEUGEOT i-Cockpit, der sammen med bilens performance, sikkerhed og komfort sikrer en intens oplevelse bag rattet. Den nye PEUGEOT 508 SW har verdenspremiere til oktober 2018 i forbindelse med Paris Motor Show og vil efterfølgende blive lanceret i Europa fra januar 2019.

Peugeot 508SW

PEUGEOT har altid designet sine stationcarmodeller baseret på sedan-udgaven, hvilket også var tilfældet for PEUGEOT 504 for 50 år siden.

For 508 SW betyder det, at den nyder godt af designelementerne fra 508 samtidig med, at de nye dimensioner understreger den dynamiske profil.

Et unikt interiør med PEUGEOT i-Cockpit


Føreren befinder sig i et hightech univers, hvor detaljerne vidner om sans for kvalitet og et gennemtænkt valg af materialer. Ligesom den nye 508 sedan er den nye 508 SW udstyret med den nyeste generation af PEUGEOT i-Cockpit. Det består af et kompakt rat, en stor 10” HD kapacitiv touchskærm og et 12.3” high-res digitalt head-up display, der har mulighed for seks forskellige indstillinger.

Den centrale touchskærm er perfekt integreret i instrumentbordet i samme højde som head-up displayet. På indstigningsniveauet er den kapacitive touchskærm 8”, mens den er 10” og i HD fra Allure-niveau. Touchskærmen er akkompagneret af 7 toggle switches, der giver direkte adgang til essentielle funktioner som radio, aircondition, navigation, indstillinger, telefon og apps.

De forskellige opbevaringsmuligheder er udformet og placeret med omhu. Det er eksempelvis muligt at opbevare to 1.5 liters flasker i handskerummet, en 1 liters flaske i hver dørside og to 0.5 liters flasker i opbevaringsrummet under armlænet.

Førersædet (og passagersæderne fra Allure Business niveau) er blåstemplet med AGR (Aktion für Gesunder Rücken) mærkningen, der belønner både ergonomi samt indstillingsmuligheder (længde, rygposition og lændestøtte). Forsæderne kan desuden som option fås med et multipunkt-massage system med otte pneumatiske kamre og fem forskellige massageprogrammer. Der er herudover rig mulighed for at vælge forskelligt indtræk, bl.a. Alcantara eller Nappa læder.

Premium hi-fi systemet er designet af FOCAL. Med 10 forskellige højttalere giver systemet en ren lyd, der er perfekt distribueret i hele kabinen.

Alle motorerne er blevet certificeret efter Euro 6d-temp normen, og der har under udviklingen især været fokus på at nedbringe udledningen af NOx. CO2-emissionerne er best-in-class og tager hensyn til de nye tekniske bestemmelser i den kommende WLTP procedure.

I efteråret 2019 introduceres en benzin plug-in hybrid drivlinje.

Den nye PEUGEOT 508 SW bliver produceret på fabrikken i Mulhouse og vil være certificeret med ”Origine France Garantie” stemplet.

Tagrælingerne er designet til at matche bilens profil, og med en højde på 1.42 m er den dermed næsten ligeså lav som sedan-udgaven. Det er næsten 6 cm lavere end forgængeren og det sikrer en forbedret aerodynamik, dog uden at gå på kompromis med den indvendige højde.

508 SW er 4.78 m lang, hvilket kun er 3 cm mere end sedan-versionen og 5 cm kortere end dens forgænger. De rammeløse døre bidrager til en uspoleret, glat profil, hvor mellemrum og samlinger er reducerede.

Hjulene er som skræddersyede til hjulkasserne og tagantennen er fjernet – alt sammen for at bidrage til æstetisk appeal og en oplevelse af kvalitet

All Pictures Copyright Peugeot.fr

En bred vifte af udstyr og køreassistentsystemer

Den nye PEUGEOT 508 tilbyder en bred vifte af nyeste generation af køreassistentsystemer, som især lever op til EuroNCAPs kriterier, som er stadig mere krævende.

  • Night Vision system, det første i segmentet
  • Nyeste generation af automatisk nødbremse (opdager fodgængere og cykler både nat og dag ved op til 140 km/t)
  • Vejbaneassistent
  • Træthedsgenkendelse
  • Automatisk fjernlys
  • Udvidet skiltegenkendelse (Stop, forbudt adgang etc.)Adaptiv Cruise Control med Stop&Go funktion (med EAT8)
  • Active Blind Spot Assist
  • Permanent ARS (adaptive rear light system)


Det originale Night Vision system bruger infrarød kamera og opdager levende væsner foran bilen om natten eller ved dårligt sigte. Det virker inden for en afstand af 200-250 m uden for forlygternes lys og viser omridset af det infrarøde billede i det digitale display i førerens synsfelt.

Ved kørsel i byen kan føreren nyde godt af Visiopark 2 (360 graders kamera) og den seneste generation af Full Park Assist, som i versioner med EAT8 har Flankguard funktion.

Se mere om den nye PEUGEOT 508 og 508SW på vores Youtubekanal

Ny model 508 til salg i vores Lyngby forretning

Ring på 4444 9999 og hør nærmere.

Peugeot 508

2,0 BlueHDi GT EAT8 start/stop 177HK 8g Aut.

Kontantpris 484.700 kr.

Ny model 508 til salg i vores Amager forretning

Ring  på 4444 9999 og hør nærmere.

Peugeot 508 Henrik Wessel

Peugeot 508

2,0 BlueHDi GT EAT8 start/stop 177HK 8g Aut.

Kontantpris 484.800 kr.

Peugeot 508 Henrik Wessel

Peugeot 508

1,5 BlueHDi Allure EAT8 start/stop 130HK 8g Aut.

Kontantpris 344.900 kr.

Peugeot 508

1,6 PureTech GT EAT8 start/stop 225HK 8g Aut.

Kontantpris 469.990 kr.

Kæmpe besparelse!

Nyværdi 606.990 kr

Ny model 508 til salg i vores Østerbro forretning

Ring  på 4444 9999 og hør nærmere.

Peugeot 508

1,6 PureTech GT EAT8 start/stop 225HK 8g Aut.

Kontantpris 489.000 kr.

Peugeot 508

1,5 BlueHDi Allure EAT8 start/stop 130HK 8g Aut.

Kontantpris 319.900 kr.

Peugeot 508

2,0 PureTech GT LineEAT8 start/stop 163HK 8g Aut.

Kontantpris 454.430 kr.

Ny PEUGEOT 508 – et overbevisende statement

Den nye PEUGEOT 508 ændrer alt. Dens opbygning er mere kompakt og højden er reduceret. Det udvendige design er skarpere og mere robust, mens bilens spektakulære interiør inkluderer en udvikling af det ikoniske PEUGEOT i-Cockpit. Dens vejgreb, nye motorer, de utallige teknologiske features, men også det kvalitetsmæssige kvantespring betyder, at den nye PEUGEOT 508 hæver barren i D-segmentet.



Helt nyt design


”Designet på den nye PEUGEOT 508 fuldender et komplet moderniseret modelprogram. Den har designelementer fra de seneste konceptbiler PEUGEOT Exalt og PEUGEOT Instinct. Faktisk er den nye PEUGEOT i-Cockpit i den nye 508 taget direkte fra Exalt konceptbilen,” fortæller Gilles Vidal, PEUGEOT Director of Design.

Den nye 508 har en energisk og ekspressiv fremtoning. Den er blevet lavere – er nu knap 1.40 m høj og de aerodynamiske linjer minder om coupé stilen.

Fronten med den skakternede kølergrill har en aggressiv attitude, der understreges af de lodrette Full LED forlygter, som er inspireret af konceptbilen PEUGEOT Instinct. Løve-logoet er placeret i kølergrillen og 508-logoet lige ovenover på motorhjelmen, hvilket er en hyldest til de roste forgængere, PEUGEOT 504 og 504 coupé.

Den lodrette motorhjelm er sænket så meget som muligt for at understrege det dynamiske udseende, og der er arbejdet med bilen hele vejen rundt for at gøre den attraktiv fra alle vinkler. Taglinjen er lav og elegant, mens de rammeløse døre bidrager til en uspoleret, glat profil, hvor mellemrum og samlinger er reducerede. Hjulene er som skræddersyede til hjulkasserne og tagantennen er fjernet – alt sammen for at bidrage til æstetisk appeal og en oplevelse af kvalitet.

Bagenden er, som på mærkets nyeste modeller, karakteriseret af et sort vandret bånd med integrerede baglygter. På den nye PEUGEOT 508 er baglygterne tredimensionelle Full LED lygter, der er direkte inspireret af seneste konceptbiler og først set på konceptbilen Quartz. Disse baglygter er tændt nat og dag med tilpasset lysstyrke, hvilket gør de tre løveklør synlige konstant.

Ny generation af PEUGEOT i-Cockpit

Når man sætter sig ind i den nye PEUGEOT 508, bliver øjet automatisk draget mod det gennemførte instrumentpanel og den nyeste version af PEUGEOT i-Cockpit. Det består af et kompakt rat, en stor 10” HD kapacitiv touchskærm og et 12.3” high-res digitalt head-up display, der har mulighed for seks forskellige indstillinger.

Den centrale touchskærm er perfekt integreret i instrumentbordet i samme højde som head-up displayet. På indstigningsniveauet er den kapacitive touchskærm 8”, mens den er 10” og i HD fra Allure-niveau. Touchskærmen er akkompagneret af 7 toggle switches, der giver direkte adgang til essentielle funktioner som radio, aircondition, navigation, indstillinger, telefon og apps.

Herudover er der mulighed for at tilvælge i-Cockpit Amplify. Man kan vælge mellem ”Boost” eller ”Relax”, som indbefatter lyssætningen i kabinen samt farven på skærmen, særlig musikindstillinger, massage og ikke mindst valg af køreindstillinger (ECO/Sport/Normal) samt kontrol af de elektronisk styrede støddæmpere.

En intens køreoplevelse

Når det gælder køreglæde er den nye PEUGEOT 508 tro mod sit DNA. Den nyder godt af mærkets know-how og den ekspertise, der er forfinet gennem mange år:

  • Brug af EMP2 platformen sikrer både dynamiske kvaliteter og en gennemsnitlig vægtreduktion på 70 kg, hvilket har en positiv effekt på brændstoføkonomi og performance.
  • Introduktionen af en ny svejseteknik inklusiv brug af 24 m karrosserilim, som giver øget stivhed i karrosseriet og garanterer længere holdbarhed
  • Undervogn med aktiv elektronisk dæmpning (standard på GT og alle benzinversioner)
  • Særlige indstillinger for kørekomfort
  • Ny 8—trins automatisk gearkasse EAT8 med one-touch betjening
  • High-end komfort og førsteklasses kvalitet

Den nye PEUGEOT 508 er en invitation til at rejse på første klasse. Valget og kvaliteterne af materialerne samt det fokus, der har været på at opnå den rette finish, svøber passagerne i bløde, moderne og raffinerede omgivelser. Førersædet (og passagersæderne fra Allure Business niveau) er blåstemplet med AGR (Aktion für Gesunder Rücken) mærkningen, der belønner både ergonomi samt indstillingsmuligheder (længde, rygposition og lændestøtte). Forsæderne kan desuden som option fås med et multipunkt-massage system med otte pneumatiske kamre og fem forskellige massageprogrammer.

Der er rigeligt med opbevaringsplads – op til 32 liter, som er spredt rundt i passagerkabinen, ligesom der er fire USB indgange fra Allure niveau, jack stick i armlænet og to 12v stikkontakter. Det store panoramasoltag giver mulighed for et stor lysindfald, og valget af premium audio system er endnu en gang faldet på Focal.

En bred vifte af udstyr og køreassistentsystemer

Den nye PEUGEOT 508 tilbyder en bred vifte af nyeste generation af køreassistentsystemer, som især lever op til EuroNCAPs kriterier, som er stadig mere krævende.

  • Night Vision system, det første i segmentet
  • Nyeste generation af automatisk nødbremse (opdager fodgængere og cykler både nat og dag ved op til 140 km/t)
  • Vejbaneassistent
  • Træthedsgenkendelse
  • Automatisk fjernlys
  • Udvidet skiltegenkendelse (Stop, forbudt adgang etc.)Adaptiv Cruise Control med Stop&Go funktion (med EAT8)
  • Active Blind Spot Assist
  • Det originale Night Vision system bruger infrarød kamera og opdager levende væsner foran bilen om natten eller ved dårligt sigte. Det virker inden for en afstand af 200-250 m uden for forlygternes lys og viser omridset af det infrarøde billede i det digitale display i førerens synsfelt.

Ved kørsel i byen kan føreren nyde godt af Visiopark 2 (360 graders kamera) og den seneste generation af Full Park Assist, som i versioner med EAT8 har Flankguard funktion.

Den nye PEUGEOT 508 er produceret på Mulhouse fabrikken i Frankrig og fabrikkerne i Trémery og Douvrin leverer motorerne.

Den har verdenspremiere på Genève Motor Show i marts 2018 og bliver lanceret til september 2018.

Se mere om den nye PEUGEOT 508 og 508SW på vores Youtubekanal

Nye plugin-hybrider 3008 og 508

med masser af kræfter - op til 300 hk

Peugeot tilføjer plug-in hybrid versioner af Peugeot 3008 SUV, Peugeot 508 hatchback og Peugeot 508 SW til sit sortiment, hvilket giver mulighed for elektrisk kørsel på op til 50 kilometer.

Alle tre modeller vil blive lanceret i efteråret 2019. De nye modeller vil blive kendt som Peugeot 3008 Hybrid4, Peugeot 508 Hybrid og Peugeot 508 SW Hybrid.

 

Peugeot 3008 hybrid

Peugeot 3008 hybridkommer i første omgang med en 197HK PureTech benzinmotor og to elektriske motorer (den ene med træk på forhjulene og den anden med træk på baghjulene), der giver 3008 Hybrid4 op til 300 Hk. og kan nå 100 km/t på kun 6,5 sekunder - hvilket gør den til den hurtigste version i 3008 serien.

Dens el-motor på baghjulene sikrer firehjulstræk, og en 13,2kWh batteripakke giver op til 50 km. rækkevidde på ren el-drift (som beregnet under den nyeste WLTP testprocedure).

 

 Peugeot 508 hybrid

Peugeot 508 Hybrid og 508 SW Hybrid fås med en 178 Hk. PureTech benzinmotor og 109 Hk. elektrisk motor, så den samlede effekt komme op på 222 Hk. som alle bliver sendt til forhjulene.

Peugeot 508 har en mindre 11,8kWh batteripakke, men det er nok at give det samme rækkevidde som den større 3008 Hybrid4.

PEUGEOT i-Cockpit er en signatur feature og det vil naturligvis også være at finde i 508/508 SW HYBRID og 3008 HYBRID4.

Det er dog blevet modificeret, så det i stedet for at vise omdrejningstæller viser et powermeter, køreindstillinger, rækkevidde etc., men muligheden for at vælge hvad og hvordan det skal vises, er den samme.

 

 Bagagerumsvolume uændret

Batteriet er et Lithium-ion med 300V og det er placeret under anden sæderække på både HYBRID og HYBRID4-versionerne, hvilket betyder, at der stadig er rigeligt plads til både passagerer og bagage, idet bagagerumsvolumenen er uændret.

 

Der er mulighed for at vælge mellem flere køreindstillinger.

Zero-emission indstilling betyder udelukkende kørsel på el, hvor det er muligt at køre helt op til 135 km/t, før forbrændingsmotoren tager over. Vælges Sport yder alle motorer maksimalt, mens Hybrid-indstillingen lader systemet vælge den mest effektive løsning. En anden indstilling er eksempelvis e-Save, hvor føreren via en menu på touch skærmen kan vælge at gemme strøm til senere brug i forbindelse med bykørsel.

Alle tre biler bruger den helt ny e-EAT8 otte-trins automatgearkasse.

Se præsentations videoen her

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag nyheder og informationer

specielt om Peugeot hybridbiler 

HEnrik Wessel Peugeot Hybrid

Henrik wessel hybrid 3008

Find vores afdelinger her

Englandsvej 397 2770 Kastrup  info@peugeot-amager.dk  44449999
Strandboulevarden 122  2100 København Ø info@osterbro.peugeot.dk  44449999
Firskovvej 21-23  2800 Lyngby  info@lyngby.peugeot.dk  44449999