NY PEUGEOT E-5008 SUV
27 juni 2024
PRISER PÅ NY PEUGEOT E-5008
Allure 210
359.990 kr.
Allure Pack 210
374.990 kr.
GT 210
389.900 kr.
GT Pack 210
399.900 kr.
E-5008 Allure 210: rækkevidde: 500 km. Anhængervægt: 1.000
E-5008 Allure Pack 210: rækkevidde: 499 km. Anhængervægt: 1.000
E-5008 GT 210: rækkevidde: 497 km. Anhængervægt: 1.000
E-5008 gt Pack 210: rækkevidde: 497 km. Anhængervægt: 1.000
PEUGEOT E-5008 bruger Stellantis' helt nye STLA Medium platform, som tager mærket til næste niveau.
Denne innovative platform er designet til at tilbyde klassens bedste ydeevne til de vigtigste kriterier for kunderne: rækkevidde og kort genopladningstid, køreglæde, ydeevne, effektivitet og forbundne tjenester og funktioner (Turplanlægger , Smart opladning, Køretøj til indlæsning og Over The Air-opdateringer).
Rækkevidde og anhængervægt er foreløbige tal, da homologering og WLTP test stadigvæk er under udarbejdelse.
KONTAKT VORES SALGSAFDELING FOR MERE INFORMATION OM DEN NYE e-5008 SUV
PÅ TELEFON 4444 9999
E-5008 ALLURE
Udstyrs niveau Allure:
19" Black Diamond Cut alufælge
HD-bakkamera med vaskesystem
Dubbelt HD 2x10" skærme
peugeot i-Cockpit
E-5008 ALLURE
Udstyrs niveau GT:
i tillæg til Allure-udstyr
20" Black Diamond Cut alufælge
PIXEL LED-forlygter
Panoramisk 21" buet HD skærm
Håndfri, elektrisk bagklap
Black Diamond tag
Alcantara og kunstlæder indtræk
Udvalget vil være baseret på to udstyrsniveauer, Allure og GT , med 3 ekstraudstyrspakker for at holde valgene enkle, og tre helt elektriske drivlinjer (210 hk, 230 hk lang rækkevidde og 320 hk dobbeltmotor (4-hjulstræk). Hybrid drivlinjer vil også være tilgængelig afhængigt af markedet.
LED forlygterne er på alle versioner. E-3008 GT leveres som standard med PEUGEOTs nye Pixel LED-teknologi, som automatisk tilpasser forlygtestrålen til trafikforholdene og bibeholder optimal belysning uden at forstyrre andre trafikanter.
BOOK DIN PRØVETUR HER
ET NYT PEUGEOT PANORAMIC I-COCKPIT®
TIL SPEKTAKULÆR KØREGLÆDE
En "flydende", buet 21-tommer HD panoramaskærm, der kombinerer head-up-displayet med den centrale berøringsskærm.
PEUGEOT-teamene besluttede at kombinere to af de tre grundlæggende elementer i i-Cockpit®, head-up-displayet og den store centrale berøringsskærm.
Disse er nu integreret i en buet panoramaskærm, der består af et enkelt 21-tommer high-definition panel, som strækker sig fra venstre ende af instrumentbrættet til midterkonsollen.
Denne panoramiske skærm svæver over instrumentbrættet. Den 'svævende' effekt understreges af den omgivende LED-belysning, hvis kilde er placeret under skærmen.
Denne 21-tommer panoramaskærm er placeret for optimal ergonomi og er let buet mod føreren, mens den forbliver perfekt tilgængelig for passageren . Denne store og højkvalitets digitale skærm kombinerer derfor to nøglefunktioner i PEUGEOT i-Cockpit®:
- På venstre side af panoramaskærmen kombinerer instrumentgruppen alle informationer vedrørende kørsel (hastighed, kraft, kørehjælpemidler, energiflow) over det kompakte rat.
- På højre side af panoramaskærmen , i midten af instrumentbrættet, er berøringsskærmen tilgængelig for både fører og passager. Den kan bruges til at styre opvarmning/klimaanlæg, navigation, medie/tilslutningssystemer osv.
På Allure-versionen af E-3008 består den nye PEUGEOT i-Cockpit® som standard af to 10-tommer digitale skærme integreret i et enkelt panel i panoramadisplayet, hvilket giver samme svævende effekt som 21-tommers panel. GT er som standard udstyret med en 21-tommer panoramaskærm.
Fire køretilstande for optimal ydelse:
Føreren kan vælge mellem fire køretilstande via en betjeningsanordning placeret på midterkonsollen, så E-3008's ydeevne kan tilpasses ideelt til førerens ønsker og/eller trafikforhold:
- Normal tilstand.
Dette er standardtilstanden. Effekt og drejningsmoment reduceres en smule, når speederpedalen trykkes ned mellem 0 og 70 %, over 70 % fuld effekt og drejningsmoment er tilgængelig.
- Øko-tilstand.
Giver en mere jævn kørsel og reduceret energiforbrug ved at bruge en specifik speederpedalindstilling, hvilket begrænser kraft og drejningsmoment og reducerer varme- og klimaanlægsydelsen.
- Sport mode.
Tilbyder mere dynamisk kørsel ved at bruge specifikke konfigurationer til servostyring og speeder.
- 4WD-tilstand (hvis tilgængeligt).
Tilgængelig ved hastigheder på op til 135 km/t, fordeler denne tilstand kraft til alle 4 hjul, når vejoverfladen bliver glat (sne, mudder osv.).
En adræt SUV i byen
Kompakt og med den bedste vendecirkel (10,6 m) af enhver 100 % elektrisk SUV i sin kategori, er den nye E-3008 særlig behagelig i bytrafik.
For at lette manøvreringen er den som standard udstyret med et bakkamera, der tilbyder føreren to vinkler: bagfra eller fugleperspektiv. Dette kamera er udstyret med en rensedyse for at bevare et perfekt billede under alle forhold.
Som ekstraudstyr kan den nye E-3008 udstyres med PEUGEOT VisioPark 360°-systemet, som takket være 4 kameraer placeret så tæt som muligt på for- og baghjulene og 12 sensorer spredt rundt om bilen giver 360° udsyn af bilen.
Udvidede semi-autonome kørselsmuligheder
PEUGEOT tager endnu et skridt mod semi-autonom kørsel med Drive Assist Plus-systemet, der er tilgængeligt på den nye E-3008.
Dette system assisterer føreren ved at bruge alle bilens sensorer (kameraer, radar osv.) og information fra det tilsluttede navigationssystem.
Disse assistentsystemer er designet til at lette førerens arbejdsbyrde på flersporede veje såsom motorveje eller dobbelte kørebaner:
- Adaptiv fartpilot med Stop & Go-funktion og vognbaneassistent. Styrer styringen og hastigheden af den nye E-3008 for at holde den i en vognbane og med en hastighed, som er forudindstillet af føreren.
- Halvautomatisk vognbaneskift. Skifter vognbane for føreren efter behov. Du skal blot aktivere blinkindikatoren og trykke på "ok"-knappen på rattet, og systemet vil styre dig mod den nye vognbane.
- Tidlig hastighedsanbefaling. Registrerer enhver ændring i hastighedsgrænsen ved at læse vejskilte og indsamle information fra det tilsluttede navigationssystem og foreslår, at føreren justerer indstillingen Adaptive Cruise Control. Hvis det registrerer regn, foreslår systemet straks at sænke hastigheden i overensstemmelse med hastighedsgrænsen, for eksempel fra 130 til 110 km/t på motorvejen.
En bred vifte af højtydende elektriske drivlinjer
Designet fra starten som en elektrisk model, den nye E-3008 drager fordel af en række af 3 nul-emission alle-elektriske drivlinjer (WLTP-cyklus under godkendelse) for at opfylde alle kundebehov.
- Rækkevidde på 525 km, 2-hjulstræk, 210 hk/157 kW,
- Dobbeltmotor med rækkevidde på 525 km, 4-hjulstræk, 320 hk/240 kW,
- Lang rækkevidde med rækkevidde på 700 km, 2-hjulstræk, 230 hk/170 kW.
Batteriet
400V højspændings lithium-ion-batteriet , med en kemisk sammensætning af NMC (nikkel, mangan og kobolt), er placeret under gulvpladen og forsyner den elektriske motor til køretøjets trækkraft.
De øvrige elforbrugere (lys, infotainment osv.) forsynes fortsat af et 12V batteri, der selv forsynes af højspændingsbatteriet via konverteren.
Der er tre tekniske definitioner (WLTP-cyklus under godkendelse) af højspændingsbatteriet:
Rækkevidde på 525 km med 73 kWh,
Dobbeltmotor med rækkevidde på 525 km med 73 kWh,
Lang rækkevidde på 700 km med 98 kWh.
Termisk styring af batteriet bruger cirkulerende kølevæske for at sikre ultrahurtig opladning, optimeret rækkevidde og længere levetid.
Varmepumpen bidrager også til den termiske komfort for beboerne, samtidig med at den sparer batterienergi.
Batteriet er garanteret i 8 år (eller 160.000 km) ved 70 % af dets ladekapacitet.
Hurtig opladning
Ladestikket på venstre bagfløj har Mode 2/3 (vekselstrøm) og Mode 4 (jævnstrøm) tilslutninger.
Til AC-opladning fås to typer indbyggede opladere, der passer til alle kundebrug og opladningsløsninger, med en 11kW trefaset oplader som standard og en 22kW trefaset oplader som ekstraudstyr.
Til DC-opladning, via superladere, accepterer Mode 4-stikket på den nye E-3008 en nominel effekt på op til 160 kW , hvilket gør det muligt for E-3008's standardbatteri at blive genopladet fra 20 % til 80 % på 30 minutter for standardudgaven , og mindre end 30 minutter for Long-Range-versionen.
Udvidede elektriske funktioner
V1G eller Smart Charging funktion
Denne funktion er kompatibel med energileverandørtjenester og justerer det tidspunkt og den effekt, hvormed batteriet i den nye PEUGEOT E-3008 oplades, for at optimere opladningsomkostningerne.
V2L (Vehicle to Load) funktion
Denne meget praktiske funktion giver kunderne mulighed for at forsyne en elektrisk enhed via den nye PEUGEOT E-3008s højspændingsbatteri. For eksempel at oplade en elcykel eller betjene et elektrisk apparat. Systemet kan levere op til 3kW og 16A.
Elmotor og gearkasse
Denne nye generation af permanentmagnet synkronmotorer tilbyder mere kraft og større effektivitet. De 2-hjulstrukne versioner leverer 157kW (343Nm) eller 170kW (343Nm). Dual Motor 4-hjulstræk versionen leverer i alt 240kW (157kW-343Nm foran og 83Kw-166Nm bagtil).
Bæredygtige materialer
Til den nye PEUGEOT 3008 er der benyttet mere end 500 kg grønne materialer i hele køretøjet (metaller + polymerer):
- grønt stål og aluminium udgør 60 % af den samlede masse af grønne materialer,
- Mere end 30 polymerdele er produceret med grønne materialer,
- Genbrugsplast bruges i kofangere, spoilere, opbevaringsspande og tæpper.
Den bæredygtige designtilgang er illustreret ved reduktionen i antallet af dekorative indsatser på karrosseriet og fjernelse af alle kromdele på ydersiden af den nye 3008.
DIMENSIONER
Længde: 4.,79 m.
Bredde: 1,89 m.
Højde: 1,69 m.